انواع دریچه کولر - بهترین دریچه کولر

انواع دریچه کولر - بهترین دریچه کولر

انواع دریچه کولر - دریچه کولر آبی جدید - لیست قیمت انواع دریچه کولر - بررسی بهترین دریچه های کولر

انواع دریچه کولر


تمرکز طراحان و سازندگان دریچه کولر بر روی ساخت و عرضه اقلام تهویه هوا و تهویه مطبوع می باشد. لذا با توجه به نیازها و سلایق مختلف مشتریان و همچنین با در نظر گرفتن شرایط و فضای داخل ساختمان، انواع دریچه های کولر طراحی و به بازار عرضه شده است. تمامی این اقلام با آخرین فناوری ها و تکنولوژی های پیشرفته دنیا همخوانی دارند.

انواع دریچه کولر
دریچه کولر آلومینیومی

دریچه کولر آلومینیومی از جمله عمومی ترین و پر کاربردترین انواع دریچه های کولری در ایران می باشد. ساختار چند منظوره ی آن که از پره های عمودی در جلو و پره های افقی در پشت تشکیل شده، باعث شده این این محصول از قدیم مورد توجه کاربران و کارفرمایان باشد.
این دریچه از جنس پروفیل آلومینیوم ساخته می شود و دارای دمپر برای امکان تنظیم فشار هوا یا امکان انسداد ورود هوا را می دهد. قاب این دریچه ها بطور مشخص از قالب پروفیل آلومینیوم و پره های آن نیز از ورق آلومینیوم بصورت پرسی و فابریک ساخته می شود. پوشش نهایی آن نیز رنگ کوره ای می باشد.

محصول جدید: دریچه دسترسی و بازدید


ویژگی های دریچه های کولری آلومینیومی


مهمترین ویژگی دریچه کولر آلومینیومی امکان تغییر جهت ایستای پره های عمودی که در جلوی دریچه تعبیه شده می باشد. در واقع با تغییر مسیر این پرّه ها هوای خروجی از دهانه به راحتی به چپ، راست یا مستقیم و به شکل دلخواه منتقل خواهد شد.
علاوه بر پره های عمودی در جلو، در قسمت پشت آن نیز تیغه های افقی بعنوان دمپر در نظر گرفته شده که این تیغه های متحرک هم قابلیت انسداد معبر هوا را دارند و هم توانایی تغییر مسیر پرتاب هوا را از دهانه دریچه دارا هستند.

پره های افقی دمپر این دریچه کولر آلومینیومی بوسیله ی اهرمی که دسته ی کنترل آن روی نمای دریچه تعبیه شده کنترل، باز و بسته می شوند.

دریچه کولر چوبی

دریچه کولر چوبی
دریچه کولر چوبی از لحاظ زیبایی و تطابق با محیط و دکوراسیون برخی از ساختمانها مثال زدنی است. تولید کنندگان این نوع از دریچه تنظیم هوا از متریال چوب استفاده می نمایند. دریچه های چوبی به دلیل زیبایی چشم نوازشان در محیط های مسکونی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. انواع دریچه چوبی ( ام دی اف ) برای مصارف مختلف میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند.

دریچه کولر آهنی (گالوانیزه)

دریچه های کولر آهنی دارای دمپر در تنظیم میزان دبی هوا به محیط می باشد. پره های دمپر بصورت افقی در پشت دریچه، و پره های عمودی روی قاب اصلی دریچه باعث می شود که هوای داخل کانال به هر طرف که نیاز باشد هدایت شود. از این محصول میتوان به صورت دیواری یا سقفی استفاده و بهره گرفت.
این دریچه ها به دو صورت عادی و سفارشی تولید و به بازار عرضه میشود. نکته مهم در تولید این محصول این است که لزوما باید از ورق ضخیم استفاده شود. این موضوع باعث میشود که دریچه در برابر فشار ورود هوا دچار صدای اضافی نشود. بدین ترتیب عمر استفاده از آنها به بیشترین زمان افزایش یابد.
دریچه کولر آهنی به لحاظ ساختار دقیقا شبیه به مدل آلومینیومی می باشد، با این تفاوت که جنس ساخت آنها از ورق روغنی می باشد. یعنی تمام بخشهای آن شامل فریم، تیغه های هوا و پره های دمپر از ورق روغنی ساخته می شود. هرچه ضخامت ورق استفاده شده برای ساخت آن بیشتر باشد امکان لرزش و صدای پره های آن به حداقل می رسد.

ویژگی های دریچه های کولر آهنی

ساختار قاب این دریچه کولر از ورق روغنی به عرض ۳ سانت ساخته می شود. بعد از اندازه گیری های لازم می توان اقدام به جانمایی پره های عمودی در جلوی آن نمود. دمپر ها به حالت قالب های قاشقی ساخته می شود که به یک دسته دمپر بر روی نمای فریم متصل و بصورت همزمان باز یا بسته می شود.
در ساخت آنها مانند دیگر انواع این محصول باید به میزان 0.5 سانتی متر از هر طرف بادخور رها باشد. این کار باعث میشود که امکان جانمایی دریچه در محل خود به راحتی و سهولت امکانپذیر باشد. با توجه به ورقی بودن جنس قاب در صورت نیاز به افزایش عرض فریم به راحتی می توان این تغییرات را در زمان ساخت انجام داد. طریقه نصب آن نیز به روش پیچ از نمای قاب آن می باشد.
یکی از نکات مهم در زمان ساخت دریچه کولر از جنس آهن، تعبیه ی محل پیچ یا اصطلاحا خزینه پیچ بر روی فریم قبل از انجام عملیات رنگ کردن آن می باشد. نوع رنگ نیز بصورت کوره ای و پودری الکتروستاتیک می باشد.

دریچه کولر سقفی و دیواری

دریچه کولر سقفی و دیواری
در مبحث تهویه هوا دریچه‌ های کولر دیواری استفاده بسیار زیادی دارند. همچنین در طراحی و ساخت این مدل ها میتوان تنوع بیشتری را ایجاد نمود. جنس ساخت این محصول به صورت گالوانیزه، آلومینیوم و چوبی ساخته می شود. دریچه کولر خطی، پره شمشیری، مشبک و معمولی همه از انواع دریچه کولر می باشند.
تمامی این محصولات به صورت بدون دمپر و با دمپر ساخته می شوند. یکی از ویژگی های مثبت این محصول نصب شدن آسان آن می باشد. مشتریان هر کدام از این‌ دریچه ها را با در نظر گرفتن معیارهای خود و همچنین فضای اجرایشان انتخاب می‌کنند. 

دریچه کولر سقفی و دیواری

در مبحث تهویه هوا دریچه‌ های کولر دیواری استفاده بسیار زیادی دارند. همچنین در طراحی و ساخت این مدل ها میتوان تنوع بیشتری را ایجاد نمود. جنس ساخت این محصول به صورت گالوانیزه، آلومینیوم و چوبی ساخته می شود. دریچه کولر خطی، پره شمشیری، مشبک و معمولی همه از انواع دریچه کولر می باشند. تمامی این محصولات به صورت بدون دمپر و با دمپر ساخته می شوند. یکی از ویژگی های مثبت این محصول نصب شدن آسان آن می باشد. مشتریان هر کدام از این‌ دریچه ها را با در نظر گرفتن معیارهای خود و همچنین فضای اجرایشان انتخاب می‌کنند.
دریچه کولر سقفی اکثر اوقات در فضاهای وسیع و بزرگ اجرا و مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال در مکان هایی مانند تالارها، هتل ها، سالن های همایش و سالن های ورزشی میتوان از آنها بهره گرفت. دمپرهای این دریچه ها به شکل ثابت طراحی و ساخته می شوند. مدلهای متنوعی از جمله مدلهای خطی، دریچه مشبک و یا لانه زنبوری، دریچه های پره ثابت یک تا چهار طرفه را برای نصب در سقف میتوان طراحی کرد.
 
محصول جدید: دریچه خطی اسلوت

دریچه کولر خطی

دریچه کولر خطی
علاوه بر دریچه های کولر سقفی متداول، دریچه کولر خطی نیز بسیار پرکاربرد هستند. این دریچه دارای ساختاری با خطوط موازی است که میتواند دارای پره های زاویه دار و صفر درجه باشد.

دریچه کولر خطی زاویه دار

خطوط تیغه های هوای این دریچه با زاویه ی ۳۰ درجه هوای عبوری از خود را به محیط منتقل می کند. در اصطلاح به این دریچه، دریچه کولر خطی ۳۰ درجه گفته می شود. از خصوصیات مشخص این محصول این ماست که هوا را با زاویه فقط به سمت پایین هدایت می کند. دریچه های کولر خطی نیز می توانند با دمپر و یا بدون دمپر استفاده شوند. قیمت دریچه کولر خطی آلومینیومی نسبت به قیمت دریچه های طرح جدید بیشتر است و دلیل آن نیز وزن بیشتر آلومینیوم به کار رفته در آن است.